Cápa

Oda menjünk, ahol kellünk Ahol nekünk öröm lennünk Hol a csókok nem csimbókok Nem hálóznak be a pókok

mivan, mivan, mivan!?

  • ranlomadnilem: Nagyon frankó képeket gyártottál öregem. Mintha csak a National Geog... (2011.07.17. 22:51) In-dia
  • ranlomadnilem: Én még eddig senkin nem láttam iylen vackot, ezért rágugliztam és té... (2011.07.17. 22:48) 9,78
  • balu66: Fekák sem járnak az egyetemre. Elnézést. Afrikaiak. Persze lehet hog... (2010.12.14. 21:11) Newtun
  • pityutanarur: az (2010.12.07. 13:00) Z Zsófi

Haza Kölnből

2011.04.02. 22:58 Capa

Köln mögöttem. Március 1-én jöttem haza. 16-án lett volna még egy előadásom, amire nem mentem vissza, ennek ellenére nagyon nyugodtan engedtem el azt az 5 kreditet, amit ért volna. Azt hiszem, nyugodtan kijelenthetem, hogy egy igen jelentéktelen 5 hónapot sikerült eltöltenem ott. Az utazások, amiket elterveztem nem jöttek össze, és belesüllyedtem egyfajta nihilbe. Azt hiszem honvágyam is volt, de nem olyan égető, hanem inkább egyfajta nyugodt folyamatos nyomásra hasonlító. Aztán végre eljött a hazaindulás, két 30 kilós csomagban hazaküldtem mindenemet. Vonattal mentem. De még visszatérve az egyetemre, a tervezési tárgyaim jók lettek. Ez egy akadálymentes nyaralót, és egy norvég katedrálist foglal magába.

 

Intermezzo: A német építészet

Gyász, amit láttam. A velem egy csoportba tartozó egyik tervét láttam, olyasmi volt, mint egy mezőterv, olyan renderekkel, mint amikor valaki az archicad modellezést most kezdi el.

A németek nem terveznek, hanem megoldanak egy feladatot. Hiányzik a lélek a tervekből, de hőtechnikailag biztos korrektek és megfelelnek az iso 9001-es szabványnak. Kivétel itt is van. A prezentáció nagyobb hangsúlyt kap, mint nálunk, és olyan infrastruktúra áll mögöttük, ami itt még egy darabig nem lesz: vágóplotterek, jól megoldott (de nem túl objektív) nyomtatási rendszer, komoly géptermek, lézervágók, komoly műhelyek, szóval, ami egy terv jó előadásához, eladásához kell. Az ottani karon is megvan a berögződött stílus, de az itteni terveknek a feldolgozása is finomabb.

De hát mindenki másban jó.

 

Tehát vonatoztam. Köln-Berlin-Prága-Brün-Pozsony. Prágában lekéstem a vonatom, ezért bementem a városba, ott mászkáltam két órát, süttettem magam a tavaszi napsütésben, délután pedig már otthon is voltam. Hiányzott a család, a műhely, a Város.

 

Most melózok, ingyen, de jó lesz ez, mert az itt elveszett pénz majd visszajön valahol máshol.

Most táncolok, örömből. Már régóta akartam, de most megvolt az utolsó lökés.

Most focizok, mert hiányzott már nagyon.

Most (is) biciklizek.

 

Kezdek időben feküdni, és jól bírom a piát.

Szóval valami lesz.

Szólj hozzá!

Címkék: budapest munka tánc köln

A bejegyzés trackback címe:

https://capa.blog.hu/api/trackback/id/tr622794901

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása