Cápa

Oda menjünk, ahol kellünk Ahol nekünk öröm lennünk Hol a csókok nem csimbókok Nem hálóznak be a pókok

mivan, mivan, mivan!?

• ranlomadnilem: Nagyon frankó képeket gyártottál öregem. Mintha csak a National Geog... (2011.07.17. 22:51) In-dia
  • ranlomadnilem: Én még eddig senkin nem láttam iylen vackot, ezért rágugliztam és té... (2011.07.17. 22:48) 9,78
  • balu66: Fekák sem járnak az egyetemre. Elnézést. Afrikaiak. Persze lehet hog... (2010.12.14. 21:11) Newtun
  • pityutanarur: az (2010.12.07. 13:00) Z Zsófi

Zangla limited

2010.07.13. 13:57 Capa

Zangla Limited

Pénteken indulunk. A szerda és a csütörtök a lelki és fizikai készülődésé lesz. Még nem érzem az egészet, csak bimbózik az izgalom, nem tudatosult, hogy két hónapra zúzunk el a civilizációtól az isten háta mögé (nincs net!, ellenben már egy szolgáltatónak van lefedettsége Zanglában). Minimál cuccal megyünk, sok cuccal jövünk –remélem.

Hát ez nem jött össze, mert 26 kilónyi cuccom lett, kicsit túlpakoltuk magunkat, de mondjuk annak nagy része kaja, meg pia volt, ebből azért le fog jönni legalább 6 kiló, meg pár cumót itt is hagyunk.

A lényeg a lényeg Isztambulban pikk-pakk ott voltunk, kicsit kellett várnunk csak, aztán utaztunk tovább Delhibe. Na most Delhiben a Lehbe tartó repülőre való átszállásra 2 óránk marad volna (persze késett a lehi gép, ezért legalább 4 óránk lett volna átszállni, de mi erről természetesen nem tudtunk), ezért a szombat reggeli gép helyett a vasárnap reggelit választottuk. Ez hiba volt, de egyben érdekes is.

Hajnali 4 fele érkeztünk meg Delhibe, és amikor kiszálltunk a gépből 35 fok és 100 %-os páratartalom várt. No most a klímás gép után ez kicsit erős indítás volt, de ez így monszum előtt normális. Okossan kigondoltuk, hogy akkor mi betaxizunk a városba és körülnézünk. Előtte átbuszoztunk az 1-es terminálra, mert onnan indultak a belföldi járatok. Kicsit gyanús volt a sok kalasnyikovval szaladgáló katona, aztán kiderült, hogy a reptőr körül rengeteg laktanya van, a reptérre sem lehet akárhogy bejutni.

Namost a delhi reptéren nincsen csomagmegőrző, ezért 26 kilónyi cuccal indultam meg a városba, a taxit lealkudtuk 320-ról 200 rúpiára, ami olyan 3,5 eurónak felel meg, kaptunk térképet, és bevitettük magunkat a városközpontba. Amit ott láttunk ahhoz képest a pokol egy ministránsokkkal teli babazsúr. Az egész város úgy néz ki, mintha porrábombázták volna, majd a maradékot ellopták. Rajtunk kívül fehér ember nem volt a környéken. És minden második ember megszólított minket, főleg taxisok, turist officet ajánlottak, meg fuvarozni akartak minket. A városban az emberek szanaszét aludtak a földön, meg mindenféle kis zugokban, rengeteg kóbor kutya volt, de azok is feküdtek. Mindenhol mocsok, por, nyomor. Az emberek néztek minket, mi meg izzadtunk a sok cucc alatt.

A városban metrót építenek, ezért is ez a nagy kosz, de amúgy sem volt ott semmi a mocskon kívül. Többen megállítottak, hogy veszélyes gyalogolni, meg, hogy most még minden zárva van, majd dél fele nyitnak a boltok. Leülni, vagy pihenni nem lehetett sehol, mi is egy buszmegállóban találtunk helyet, ott nem zargattak minket. Végül tuk-tukkal (az a kis háromkerekű fedett robogó) elvitt egy taxis egy másik helyre, ahol elvileg megállt 2 busz is. de végül taxival mentünk vissza a reptérre. 3 órá bőven elég volt Delhiből. A maradék huszonsok órát a reptéren héderelve töltöttük, kajáltunk, aludtunk. Beszélgettünk egy indiai figurával, aki adott névjegykártyát, és mondta, hogy ha bármire szükségünk van, csak telefonáljunk neki.

Este beültünk a környéken lévő egyetlen kávézóba, ott néztük a meccset, én az elején elaludtam a végén fölkeltem, többet nekem a meccs nem tudott nyújtani. Beszéltünk egy csajjal, adott nevet, meg telefonszámot, és mondta, hogyha Delhiben járunk, akkor hozzá berakhatjuk a cuccainkat.

Delhi amúgy hatalmas város, a repülőből láttuk még este, végeláthatatlan, hatalmas területen fekszik, az egyik taxis azt mondta, hogy külterületekkel együtt 200 millióan lakják, de szerintem 20 millióra gondolt.

A becsekkolás sem ment finoman, Jani bennehagyta a bicskáját a táskájában, ezért fel kellett adnia a kézipoggyászát is, amiben benne hagyta a pénztárcáját, amit aztán okossan elloptak neki.

Leh rendes hely, az emberek kedvesek, és minden van. Betaxiztunk a Zik-Zik guesthaushoz, itt van szobánk. Egy magyar srác van itt, Igornak hívják, most ő üzemelteti a biciklikölcsönzőt, ami kb. 5 négyzetméter. Igor 5 bicikli ura. Holnap valószínűleg a várost járjuk be, motrot bérelünk, és a gompafelújításokat nézzük meg, holnap után egy magyar házaspárral megyünk egy dzsip kirándulásra valami tóhoz, azt követő napon meg fölbiciklizünk egy 5600 méter magas hágóra, sőt lehet, hogy egy 6300 méter magas hegyet is megmászunk, de az 2 napos program, aztán irány Zangla lovas vezetővel, az lesz kb. 4-5 nap.

Leh már 3800 méter magasan van, érezni is kicsit, hogy ritkább a levegő, de szerencsére nincs semmi bajunk. Az idő jó, kb. 25 fok van, kis szellő, de a levegő nagyon száraz és poros.

Igorral elmentünk kajálni, helyi jellegzetességeket ettünk, majd neteztünk egy kicsit, Jani letiltatta az elveszett/ellopott bankkártyáit, aztán meg mászkáltunk egy kicsit, most meg alvás lesz, mert ki kéne pihenni az utazást.

Delhi

Delhi megint

Lehben, útban a gompa felé

Egy sztúpa

Imazászlok és a város

Egy mosolygós imakő

Itt figyel Buddha

Kacsó

A gompa a város fölött

3 komment

Címkék: utazas delhi himalaja zangla leh kacso

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zebedeus 2010.07.16. 13:04:44

J! Nem TE lennél, ha nem hagynád el valamidet. :-) De ahogy szoktad, túléled...

zebedeus 2010.07.25. 15:17:05

J! Ma a telefonod után nagy izgalom támadt (sajnos Teri csak a végét videózta). Szóval megkerestük némi huzakodással, hol is vagytok/ voltatok. Háát, szóval, izééé, a baszki ehhez igen kicsi szó.
Annyit még, hogy a Tsomori nem fedi a hely nevét... Tso Moriri, Tso Morari néven van a tó (Csou Moriri magyarul?), és a gompa pedig Korzak (Korzok) faluban van. Mindez Lehtől 145 km légvonalban Dél-Keletre Lehtől.
Padam (Padum) Zanskar régi fővárosa (királyi székhelye) Zanga 20 km légvonalban tőle (gondolom gyalog kicsit kanargósabb.