Cápa

Oda menjünk, ahol kellünk Ahol nekünk öröm lennünk Hol a csókok nem csimbókok Nem hálóznak be a pókok

mivan, mivan, mivan!?

  • ranlomadnilem: Nagyon frankó képeket gyártottál öregem. Mintha csak a National Geog... (2011.07.17. 22:51) In-dia
  • ranlomadnilem: Én még eddig senkin nem láttam iylen vackot, ezért rágugliztam és té... (2011.07.17. 22:48) 9,78
  • balu66: Fekák sem járnak az egyetemre. Elnézést. Afrikaiak. Persze lehet hog... (2010.12.14. 21:11) Newtun
  • pityutanarur: az (2010.12.07. 13:00) Z Zsófi

Benzin az erekben

2010.04.20. 02:09 Capa

Gyönyörű napra virradtunk 2010. április 17-én, a nap sütött, a szél csak éppen libegett, a csillagok együttállása megfelelő volt, minden nekünk dolgozott. A csimbumcirkusz a Vasúttörténeti parkban volt, aminél kevesebb megfelelőbb helyet találhattak volna. Öreg kocsik, öreg motorok, öreg mozdonyok, fiatal hoszteszcsajok. Jájj! És ami nagyon érdekes volt, rengetegen családdal voltak kint. Amíg az elborult tekintetű apukák patakokban folyó nyállal álltak az autók előtt, addig anyuka fényképezte a kicsiket, amint vattacukorral tömik magukat, vagy az öreg gőzmozdonyokon mászkálnak. Sőt, volt olyan csaj is, aki nemcsak, hogy tudatosította, hogy hol van, hanem ugyanolyan ködös tekintettel bámulta a gépeket. Nagy banzáj volt, kiváló hangulattal. Legszívesebben az összes képet fölraknám, de a nagy izgalomban készített 400 kép kicsit sok lenne ide. És a hab az olajos tortán a Totalcar tízéves szülinapi bulija volt. Ott volt Ponton Dezső, és maga a kopasz mester is: Csikós. A háttérben mindig valami jó muzsika szólt, a kinti megafonokból hatvanas évekbeli rocki recsegett, amibe néha beleüvöltött valami porrápörgetett motor. Amikor megérkeztek a magyar bogaras klub tagjai kellemes elégetlen szénhidrogénnel telítődött a levegő. Nehéz átadni a hangulatot, ott kell lenni! Jövőre sem akarom kihagyni. Jöjjenek a képek, hatalmas önuralommal válogattam ki őket, de így is lett egy csomó, nézegessétek okossan, aztán majd töröljétek le a billentyűzetet, nehogy zárlatos legyen!

 Idejében kell elkezdeni a nevelést. Az esztétikai érzék alapjait még gyermekkorban kell lefektetni.

 

 Ford Capri és Audi Quatro horzsol mind a kettő, kőkemény 80-as évek.

 

 Skoda 130 RS replica (KELL!) és rally Wartburg, a szoci blokk is odatette magát. A Skoda az egyik legjobb versenyautó volt a maga idejében.

 

 Alfa Romeo Montreal és Ferrari Dino, mármár gusztustalanul erős birtoklási vágyat ébresztenek az emberben.

 

 Gyönyörű kis Opel kupé, nehéz elhinni, hogy egykor ilyeneket izzadtak ki magukból a nyugatnémet mérnökök.

 

 A képen kb. 8 négyzetméternyi motorháztető látható, a baloldali valami Chevrolet ha jól emlékszem, a jobboldali szintén, mégpedig egy Chevrolet Corvette Stingray 74-es talán, ezek miatt lesz kár, hogy egyszer elfogy a benzin.

 

 És igen, az angolok, jobb oldalt egy Super Seven (kőkemény, teljesen fölösleges autó, vagy ahogy a totalcarosok mondták: "a legvidámabb koporsó"), a bal pedig egy Austin Healey Sprite Mk I, ami meg simán a legvidámabb arcú kocsi, amit ismerek. Azért van hasonlóság, mind a kettő rám mosolyog.

 

 Csehek. Egy ősöreg Tatra léghűtéses, boxer orrmotorral, és egy Skoda Felicia Cabrio.

 

 Cápa BMW és Volvo 1800 S. Anyám borogass!

 

Egyedi karosszériás Ferrari GT 250 és egy Citroën, aminek nem tudom a típusát.

 

1200-as bogár és az igazi patkány, nem véletlen az oldalán a felirat: Állami Elmegyógyintézet.

 

 Opel Capitan és egy Rolls Royce.

 

 Pannóniák. Tudunk ha akarunk, bár elavultak voltak már a megjelenésükkor is, de gyönyörűek még mindig.

 

 Duna oldalkocsis Pannónia, és egy BMW, szintén oldalkocsival.

 

 Csepel felhúzott kipufogóval és egy deszkapályás gép a múlt század elejéről.

 

 Mamutok.

 

 Nohab, az amerikai licensz alapján gyártott svéd mozdony. Bemásztunk még a motortérbe is. 16 henger. Jobb oldali kép címe pedig: Még az anyagtakarékosség előttről. Gyönyörű tipográfia, tömör réz.

 

 Légcsavarok evolúciója, és repülőgép gépágyúk. Az alsó alumínium propellert talán pont az egyik gépfegyverrel találták el.

 

 Ponton Dezső, és a gazdája, a kopasz mester magyaráz a Totalcar standja előtt.

 

 Kincsek. Csikós szignója a DVD másik oldalán.

 

 

3 komment

Címkék: totalcar benzin oldtimer expo 2010

A bejegyzés trackback címe:

https://capa.blog.hu/api/trackback/id/tr101936120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lilla.90 2010.04.21. 18:55:37

Nekem akkor is az ugrálóvár tetszett a legjobban. Kár , hogy korhatáros volt... :-)

Capa 2010.04.21. 20:24:48

@Lilla.90: De azért valdd be, hogy a Škoda 130 RS replica láttán is ellágyultál egy kicsit!

Lilla.90 2010.04.22. 10:13:28

@Capa: Na jó, bevallom. Igazából titkolni akartam, hogy mennyire bejön a Skoda 130 RS replica, de úgy látszik, hogy észrevetted a felcsillanó fényt a szememben. Most már nem tagadhatom le, hogy a másik 293 autó is nagyon tetszett.
süti beállítások módosítása