Cápa

Oda menjünk, ahol kellünk Ahol nekünk öröm lennünk Hol a csókok nem csimbókok Nem hálóznak be a pókok

mivan, mivan, mivan!?

  • ranlomadnilem: Nagyon frankó képeket gyártottál öregem. Mintha csak a National Geog... (2011.07.17. 22:51) In-dia
  • ranlomadnilem: Én még eddig senkin nem láttam iylen vackot, ezért rágugliztam és té... (2011.07.17. 22:48) 9,78
  • balu66: Fekák sem járnak az egyetemre. Elnézést. Afrikaiak. Persze lehet hog... (2010.12.14. 21:11) Newtun
  • pityutanarur: az (2010.12.07. 13:00) Z Zsófi

április 11

2010.04.11. 14:59 Capa

A KÖLTÉSZET NAPJA 

József Attila - BudapestFerencváros1905április 11.

Márai Sándor - Kassa1900április 11.

 

 

Nagyságuk és művük megkérdőjelezhetetlen, én mégis Nagy Lászlótól idéznék. A Táncbéli táncszókat a Bartók Táncegyüttes részére írta 1976-ban. Bele tudta írni a versbe azt az erőt, ami a népből, a földből és az emberből jön. Ezért szeretem.

 

 

Táncbéli táncszók

 

Nem vagyok jó, nem vagyok jó senkinek

Rám ugatnak égiek és földiek

Táncra lábam, kutya a föld, eb az ég

Jó lennénk majd égetőn ha kellenék!

Jó vótam én, jó vótam én azelőtt

Szivárvánnyal írtam be a levegőt

Átváltozott gyászfekete szalagra

Hétrét kéne görnyedeznem alatta.

Fáj a szívem, kimutatnom nem lehet

Majd meggyógyít, aki szívből megszeret

Táncra lábam, kutya a föld, eb az ég

Hadd mulatok, mikor sírnom illenék!

 

Kutya a föld, eb az ég

Sehol semmi menedék

Ne is akarj menedéket

Amíg benned zeng a lélek

Most rúgjon a sarkad szikrát

Égesd el a világ piszkát

Aki bírja, kipirosul

Még a csúf is kicsinosul!

 

Forgasd ide, oda is

Lángoljon a szoknya is

Elköltözni csúnya vóna

Deszka közé csomagolva

Mert mibennünk zeng a lélek

Minket illet ez az élet!

 

Ez a világ ellobban

Ölelj engem még jobban!

Hajamtól a sarkamig

Hajnalig, de hajnalig!

Nem hajnalig, örökig

Szakadatlan örömig!

Oda menjünk, ahol kellünk

Ahol nekünk öröm lennünk

Hol a csókok nem csimbókok

Nem hálóznak be a pókok!

Aki minket meggyaláz

Fárassza el azt a frász

Jó habosra hajtsa meg

Talonnak se tartsa meg!

Aki minket meggyaláz

Gyötörje meg azt a láz

Pokol legyen a lakhelye

Égjen el a tüdeje!

 

Én is nyitok aranytorkot

Mint a rigó, úgy rikoltok

Csapkodom a nyári zöldet

Átnyilazok eget, földet

Én is akit megtalálok

Pántolok rá arany pántot

Úgy szeretem, úgy szorítom

Én soha sem szomorítom!

1 komment

Címkék: vers józsef attila nagy lászló márai sándor a költészet napja táncbéli táncszók

A bejegyzés trackback címe:

https://capa.blog.hu/api/trackback/id/tr101912007

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

balu66 2010.04.21. 21:14:26

Szép vers nagyon, és tényleg illik hozzád.
süti beállítások módosítása