Cápa

Oda menjünk, ahol kellünk Ahol nekünk öröm lennünk Hol a csókok nem csimbókok Nem hálóznak be a pókok

mivan, mivan, mivan!?

  • ranlomadnilem: Nagyon frankó képeket gyártottál öregem. Mintha csak a National Geog... (2011.07.17. 22:51) In-dia
  • ranlomadnilem: Én még eddig senkin nem láttam iylen vackot, ezért rágugliztam és té... (2011.07.17. 22:48) 9,78
  • balu66: Fekák sem járnak az egyetemre. Elnézést. Afrikaiak. Persze lehet hog... (2010.12.14. 21:11) Newtun
  • pityutanarur: az (2010.12.07. 13:00) Z Zsófi

Z Zsófi

2010.11.24. 22:38 Capa

Zsófi

 

Még szeptemberben került hozzám Margaréta, ami egy váratlan szerelem volt, ami azóta sem hagyott alább, és a távolság sem változtatott ezen semmit.

Ekkor hallottam először a fixikről, aztán elkezdtem kutakodni, és akkor már tudtam, hogy nekem márpedig ilyen kell. Lett is váz a sógor bátyjától ingyen, egy 1985-ös Favorit váz, a mérete kb. 57-es lehet. Egy pincéből került elő, a méhteleptől menekült meg. Még neten összeállítottam több színkombinációt, de ez természetesen alakult az építés folyamán. A vázat magam csiszoltam és festettem le. Szép, élénkzöld színe lett, de újra fogom festetni, pontosabban szintereztetni, mert ez a mostani elég gyenge lett, könnyen lepattog, minden kis ütéstől.

A fixik olyanok, mint a kiskorunk biciklijei, ha előrefele tekerek előre megy, ha hátrafele tekerek hátrafele megy, vagyis a hátsó lánckerék fixen van az agyon, nincs racsni, vagy kontrafék.

Kezdetben a pályakerékpárok voltak ilyenek, amikkel a velodromokban versenyeztek, mert a kevés alkatrész miatt könnyűek voltak, aztán a futárok elkezdték kivinni az utcára, mert a kevés alkatrész miatt kicsi volt a szerelési igény. Mostanra pedig egy egész szubkultúra nőtt ki belőle, a hozzávaló kellékekkel együtt, ez kapott el akaratlanul engem is, pedig amúgy ódzkodom mindenféle uniformizálódástól, és leszámítva a gépet nem akarok máshogy kapcsolódni ehhez a kultúrához.

Próbáltam szellemiségében is ragaszkodni az eredeti fixi gépekhez, és a lehető legolcsóbban összerakni, de engem is elkapott kicsit a pimpelési láz. Végül a vázon kívül a stucni, az első fék és a kormány maradt eredeti. Álljon itt az alkatrészlista, az erre fogékonyak nagy örömére, meg késztettem egy listát árakról, hogy kb., tudjam mennyibe volt a gép, hiszen észrevétlenül tud hatalmas összegeket beleverni az ember, ha nem figyel oda.

 

Váz, villa, kormánycsapágy, kormány, stucni, első fék: Favorit

Hátsó kerék: Novatec agy, 2 mm-es rozsdamentes DT küllőkkel 3 keresztbe fűzött Rodi Airline 4 felni, az egyik oldalon egy 15, míg a másikon egy 16 fogas lánckerékkel

Első kerék: Suntour Vx agy, duplafalú egyszeresen szegecselt Mavic felnivel, ami rozsdamentes húzott küllőkkel van három keresztbe fűzve – ezt a kereket használtan vettem, kapott egy kis zsírt, új kónuszokat, fölpolíroztam a felnit és ki lett húzva egy kicsit – tip-top állapotban van.

Középrész: 107-es monoblokk van benne, a márkáját nem tudom, a hajtómű 165 mm-es Csepel 42 fogas lánctányérral, a lánc KMC, a pedálok Decatlonos montiról származó platformpedálok (rendes tömített mélyhornyú golyóscsapágyakkal)

Üléscső Acor, fékkar Weimann (ezt egy bolhapiacon kaptam bagóért), a nyereg Selle Monte Grappa Liberty, és kapott még Bagaboo pedálszíjakat is. Mindkét felnin 23 mm-es Kenda gumik vannak, a belső is az.

 

A villáról csak a dinamótartó konzolt vágtam le, minden más rajta maradt. Valószínűleg a kormányt lecserélem, jól néz ki ugyan, de nekem kicsit kényelmetlen. Gyárilag 22 mm-es alu pályakormány volt a vázhoz, de egy egyenes kormány hosszú távon jobb lenne, és a mostani stucni helyett is valami egyrészes, merevebb darabot kap.

Összespanoltam egy Ferenc nevű bicikliszerelő figurával, és végül az ő műhelyében sikerült készreszerelni Zsófit. Ő az egyetlen boltos/szerelő, aki akkor örül, ha olcsóbb dolgot ad el.

 

 

Zsófi ára

 

festés: -  4500

első kerék: - 3000

fékkar: - 500

üléscső: - 2600

nyereg: - 4000

hajtómű: - 6000

középcsapágy: - 2500

lánckerék: - 1500

pedál: - 5000

pedálszíj: - 3500

villogók: - 800

hátsó felni: - 5500

hátsó agy: - 9000

gumik, apróságok, küllők, küllőanyák, fűzés, munkadíj, lánc, lakat: - 16500

szerszámok: - 3500

 

Szumma szummárum: 68400 Huf - 248 €

 

A vázról nem vágtam le semilyen szemet, hátha vissza lesz még egyszer alakítva.

 

A villáról sem került le első körben semmi, csak utólag a dinamótartó konzol, szebb nélküle.

 

Szépek a muffok, és itt most a kerékpár váz muffjaira gondolok.

 

Középcsapágyház, ezt a részt nehéz volt festeni. Egy trükk: nem kell kitakarítani a zsírt a mentből, így nem tapad meg a festék, és könnyű kitakarítani, mielőtt behajtanánk a monoblokkot.

 

A pozicionált váltó hűlt helye.

 

Zsófi.

 

Dinamikus kép. 

 

Szabadság.

 

Még nem féktelen, ezek az eredeti fékek kicsit felpolírozva.

 

Pályakormány és Weimann fékkar felpolírozva. A kormány eredeti, a fékkart egy bolhapiacról van (ahol fékkarokat is árultak).

 

A kerék is bontott, bagóért vesztegették, megérte. Húzott, rozsdamentes küllők, Mavik duplafalú felni.

 

23 mm-es gumikon.

2 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://capa.blog.hu/api/trackback/id/tr552471511

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: a blog sorsa 2010.12.07. 14:42:37

Nem lesz csöpögős.Tavaly szinte egyáltalán nem volt időm blogolni, de egyébként sem írtam volna sokat, mert lehet róla tudni, hogy az enyém. Mert tanárként nem fenékig tejfel az élet. Az életem mások számára természetesen ugyanolyan érdektelen, mint az...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása